Nystart

Så taggad på livet just nu. Jag var så taggad att jag Cyklade genonom hela vasastan samt kungsholmen.
Så vad har hänt lowis? Varför plöttsligt denna livslust?
Lowis: Ja, jo de är ju så här...
Jag fyller 18 om 13 dagar. Jag börjar mitt artonåriga liv i en skidbacke. Vissa tycker nog att jag borde vara hemma medans päronen är borta så att man kan festa dag som natt. Men njaa.. Jag kommer att kunna festa senare när jag har lust.
-
Veckan efter jag fyllt 18 kommer Subway meddela mig om jag får jobbet eller inte. Jag var där idag och lämnade in CV. Känndes väldigt lovande. Så jobb blir något nytt i mitt artonåriga liv. '
-
Veckan efter den veckan är det dax att flytta. OJoj OJ. Nu är det verkligen en möjlighet att starta om.
-
Sen är det en vecka med att vänja sig att bo på ett nytt ställe och på fredagen börjar Påsklovet. Tiden går fort.
-
Men det är inte allt! Nej nej! Jag ska bli mer aktiv. Som tjuvstart på ett myndigt liv ska jag börja träna. I veckan ev. imorgon ska jag köpa gymkort. Den hade ni inte väntat er va?! I ett och ett halvt år har jag förberätt mig för den här dagen.
-
Men de är fortfarande inte allt. Pappa kommer hem permanent snart och de betyder att jag kan övningsköra varje dag om jag så kännder för det. Teoriboken befinner sig för tillfället bredvid min säng. Så körkort skall jag snart ha i min hand.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0