ENDAST PUBLICERAT SOM MINNE

------------ detta publiceras som ett minne, så att jag och lowis inte ska glömma bort det, typ. --------------





Detta kommer bli as-långt och flummigt. Men det är mest/bara så att jag ska kunna gå tillbaka, läsa och komma ihåg precis hur det var. För att det var fucking otroligt <3. Så ingen tvång på att läsa detta alltså.

Efter skolan måndagen den 19e september (ja, nödvändig info) så åkte jag hem, åt lite, bytte om osv. Sen drog jag in till T-centralen där jag mötte Lowis och vi åkte sen tillsammans till Slussen och Debaser!! Gick lite vilse fast jag varit där förut, det var kul. Lowis gav vägbeskrivning åt en man som inte verkade övertygad och vi blev filmade i en skateboard video. Mys. När vi äntligen hittat dit var det kö, ganska lång kö. Vi ställde oss och körde lite slowmotion fight och var allmänt bäst. Sen kom det fler (var tydligen utsålt) och vi var glada över att inte längre vara sist i kön! Vi fick dock inga vänner.

När vi kom in så var vi fortfarande bäst. Satte oss på kanten där vi stannade resten av konserten. Ni vet nog inte, men om ni visste så skulle ni förstå att det är omöjligt för två små mes tejer att stå upp i mitten. Lowis vet. Jag vet. Det är allt som behövs. Såg två små lite mysiga gubbar... så äckliga. Den gamla armbågade mig på my private parts, if you know what I mean. Så äckligt.

Älskade hur som helst alla låtar och allt. Hela stämningen, hela bandet, hela allt <3 Jag älskade till och med ljuset. Ångrar dock faktiskt lite att jag inte crowdsurfade upp på scen ahahahahah. Tänk vad häftigt?! Då hade man liksom fått stå där med dem. Fyfan asså. Mama mia.

När konserten var färdig och alla drog så ville jag ju ha någon souvenir såklart och Chris vattenflaska stod på scenen och bara väntade på mig. Dock vågade varken jag eller Lowis ta den. Vi är fega. Även fast Lowis ska vara den modiga. Hahahah. Hur som helst, Rob, trummisen gick förbi mig två eller tre gånger utan tröja heheh (a). Sista gången log jag jätte konstigt mot honom så han log tillbaka jätte konstigt också. Kan ha varit därför det vart sista gången han gick förbi. Rou, sångaren gick också förbi två gånger. Han log också mot mig, så snutti nuttig <3. Sen sa vakten åt oss att vi behövde dra. Så jag frågade om man inte kunde få träffa bandet. Han sa att vi skulle vänta utomhus så kanske vi skulle kunna få träffa dom.

Vi satte oss utanför vid vattnet och väntade. Efter ett tag märkte vi hur kamerablixtrar utlöstes lite en bit ifrån. Vi såg också ett par tjejer och en man. Men man såg inte mycket. Och vi vågade ju självklart inte gå dit. Haha. Till slut gick tjejerna och mannen kom närmare och det var ingen mindre än Chris, bassisten. Han ställde sig brevid någon som båda glodde och log inbjudande mot oss. Vi vågade fortfarande inte gå fram. Så vi stod och observerade ett tag, nu rätt så nära så vi såg nog bara löjliga ut. Till slut bestämde jag mig för att jag måste våga. Jag menar, det är mitt favorit band och ska jag bara låta dom försvinna lixxx????.

Vi gick fram och log, han log. Vi log. Han log. Det var härligt. Han sa väl hi eller hey eller något. Det var härligt. Jag frågade om jag fick ta en bild med honom. Det fick jag (se bilder nedan, sen) sen kramade jag honom. Det var härligt. Sedan sa jag något i stil med detta:
Jag - I saw you in Reading
Han - Oh, really??
Jag - Yes, I wanted to meet you so I queued for you. But they cut the line, so I didn't get to meet you
Han - Oh
Jag - I cried.
Han - .................................. We'll I've got a pen now! *ler lite awkward*
Så hade jag tyvärr inte med mig mitt skivomslag som jag tänkt ta med. Men trodde aldrig jag skulle få träffa dom. Sen frågade jag om de andra hade gått och han sa typ att någon kunde va i turnebussen och någon inne fortfarande men att vi skulle vänta här utanför på dom.

Vi fortsatte att vänta och kan nu ärligt talat inte fatta att vi satt ett par meter ifrån honom (Chris) utan att säga saker till honom. Asså ah. Men är man blyg så är man. Efter ett tag kom Rory, gitarristen. Vi fick bild och kram med honom. Men tyvärr ingen autograf då han verkade upptagen? När han sen gått så kom Chris tillbaka (ja, vi blev till slut bästis med honom) så frågade han om vi träffat Rory än och jag ba ''Yeah, but we didn't get his autograph.. :('' Hahha det var awkward för när han sen kom tillbaka så frågade Chris honom om han träffat oss än och han (Rory) bah ''Yeah'' och typ nickade. Man bah, oki. Och dom ba, oki. Alla ba, oki.

Efter det fick vi vänta en jävla massa tid, och under denna tid gick faktiskt Rou, sångaren förbi x-antal gånger men pratade i telefon varje gång och man vill ju inte störa liksom. Till slut kom Chris fram till oss igen och ba:
Han - ''Who are you waiting for?''
Jag - ...
Han - Rou or Rob?
Jag - Both...
Han - Rou?
Jag - No.. both...
Han - Oh okey.
Sen kommer jag inte riktigt ihåg vad han sa *sadface* men han bad oss följa med till turnebussen för att där var Rob. Så sexigt att han faktiskt ansträngde sig för att hjälpa oss <3. Lowis ramlade nästan på några saker som lät sjukt mycket (jag snubblade lite också när vi väntade innan och tydligen hade dom sett det och pekat på mig..) men tror ikke det gjorde något... Hehe. Sen bad han oss att vänta utanför så gick han in och hämtade Rob. Vi fick bild, kram och autograf. Mys. Rob frågade något som inte var en fråga. Skum. Han sa typ .. nä jag kommer inte ens ihåg men han började på en fråga, frågade inget, kollade på mig, log och väntade på ett svar. Man ba .. va? Tror han var nyvaken för han såg lite trött ut och gick in sen. Men våran älskling Chris, nej han ville fortsätta hjälpa oss, såklart. Puss. Han fortsatte ringa och smsa (sa inte det innan, men under hela tiden vi väntade så försökte han nå Rou). När vi gick tillbaka så sa han typ ''Only one left'' eller något. Haha! Awesome.

Vi gick tillbaka och väntade, lekte lite med en ballong och gjorde ledsna miner till Chris som såg lika ledsen ut tillbaka. Han kom och pratade lite med oss och sa att Rou hade åkt för att hitta mat, hittat det och var typ påväg tillbaka. Så vi forsatte att vänta. I kylan. Klockan var rätt så mycket nu också, men fuck no att man tröttnar på att vänta liksom <3 Tillslut kom en frusen Rou, förmodligen dit dragen av Chris. Hahah. Vi tog en snabb bild och en kram för han verkade lite oengagerad. Synd, för man vill ju gärna kunna säga att hela ens favoritband är ascoola och snälla. Iallafall när Rou gick, gissa vem som kom fram till oss igen? Chris såklart..!!!
Jag - And thank you! *pekar mot honom(Chris)* Och sen ger jag honom en kram och säger (allt jag kom på) ''You are so..... kind'' medans jag kramar honom. Och han ba ''Nooo, but you've been waiting here for soo long'' Hahahah kind btw.. dör. Älskar mig själv <3. Sen kramade Lowis honom en gång till och vi blev båda lite kära. Sen sa han hursomhelst (såå sött):
Han - Get home safe now, and get warm!
Jag - Yeah.. :)
Han - Yeah? :)
Jag - *Nickar*
Han - *Ler och är allmänt as sexig*
Jag och Lowis - Byyee!!! *vinkar*
Han - Bye!

Efter det var vi ju i ett lyckorus och var totalt dö-förälskade båda två i Chris. Jag hade tjatat efter en paj hur länge som helst så vi drog till donken innan vi skulle dra. På vägen dit ringer min mamma och säger att sista tåget hem går om en kvart.. Fuu tänker jag då, men vi bestämmer att jag sover hos Lowis. Iallafall, på donken är det fett med långt kö. När det är typ två framför och två bakom så kan ni gissa vem som kommer in? Hahahaha!!! Chris såklart! Lovar att han följde efter oss, för dom måste hört att jag nämnt McDonalds minst två gånger. Plus att Rou hade ju åkt och köpt mat, plus Chris köpte bara en kaffe eller något? Han stalkade oss förmodligen. Så gulligt <3. Hahah iallafall det var kul (dock fick jag ingen paj för dom hade bara bajs smaker), och när vi gick förbi så log han så fantastiskt fint, åh han är så fin. Och så sa vi hej hihihi, bästisar for life <3. Sen satte vi oss och åt lite då kom det fram en äcklig snubbe som ville spela med oss? Jag bad honom att dra och sa att vi var upptagna. ''Med vadå?'' sa han. ''ATT ÄTA?!'' Jävla miffo. Då sa han att Lowis var coolare än mig. Jag ville döda honom, ingen är coolare än mig. Så han drog till slut iaf. Chris satte sig nära, vänd mot oss, så fin. Hihihi. Sen blev vi ännu mer störda när någon cp engelsk snubbe flirtade med oss och till slut kom fram och frågade om vi visste var det fanns en punkpub?! Asså nej. Jag hatar honom, för han stod ivägen när Chris gick förbi. Men lovar att han hade sagt något mer till oss annars. Fattar inte ens hur mycket jag hatar honom. (alltså han som störde) Jag menar, GAAH, vi kunde pratat ännu mer med Chris annars.

När vi sen gick från donken var t-banan avstängd för att det var för sent. Vi fick gå från Slussen till St:Eriksplan. Det var.. kul. Blev förföljda av två män och erbjudna gratis taxi. ''Billig taxi!'' ''Nä'' ''Gratis???''

Måste jag nu säga att jag har en crush på Chris??

Herregud så långt detta blev.

Bilder kommer i ett annat inlägg, que?

Kommentarer
Postat av: LOWISSSSSSSSSSSs

chirs <3

2011-09-23 @ 17:37:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0