värsta dagen någonsin

Idag var det nog en av de värsta dagarna hittills.
(varning, lång text).

1. Jag kommer försent till skolan och missar ett prov.

2. Jag pluggar i två timmar till svenskaprovet. Under den andra timmen satt några 1or och pratade väldigt högljut bredvid mig. Det var okej ända tills att de började prata om löss. Jag kunde absolut inte tänka på något annat än just det. Så jag dog/mådde illa. Sen började de att äta en tårta. Hallå!!? jag då?.

3. Efter det var det lunch. Gulash eller en gul (curry?) med linnser soppa. Som var i och för sig god, men mot slutet smakade den pyton när jag tänkte på något ocoolt.

4. Sen var det svenskaprov. Graan trodde att jag skulle fuska eller något, så ingen fick sitta bredvid mig. Hon ville flytta mig längst fram fastän det var jag som satte mig där först. Demostrerade så klart, genom att inte bry mig. Så de andra som försökte sitta bredvid flyttade. Provet var hemskt. Folk som hade pluggat tyckte att det var svår. Hur skulle det gå för mig då. Jag hade ändast läst de där två timmarna jag berättade om. Jag är inte den som lär mig sista kvällen om man säger så... Under provet tittade jag upp. Rakt framför mig satt Graan. Hon stirrade, verkligen stirrade. Jag gjorde så gott jag kunde åt provet. Skrev analysgrejerna och hittade på lite saker. Så jag kan inte annat än att vänta mig IG. Undra på att lärare särbehandlar mig...

5. Efter det var det matte. Gjorde väl ett tal under lektionen. Sharre blev sur som vanligt och sa för femteelfte gången att vi ska göra det han går igenom, så att vi inte kommer efter. Men då tänker vi ju att, "hur skall man lära sig om man inte får chansen att prova". Ah, så nu har jag väl lovat en del saker till honom. Som inte är omöjligt att jag bryter.

6. Franska efter det då. Läraren hade planerat en lektion med lek och skoj. Jättekul. Fula ordlekar, jag kan inte franska okej. Så det blev en hel del pinsamma tystnader. Jag skäms även när jag inte kan presstera. Jag menar om jag vill eller inte kan jag ta. Men om jag inte kan, då är det bara pinsamt. Han hade, asså, fetaste lökringarna. Det var så äckligt. Blir illamående bara jag tänker på honom. Han hade två (gu jag spyr) feta äckliga finnar i pannan också. Som jag först märkte då han ville prata med mig i slutet. Jag sa att jag skulle öva franska under lovet. Ja visst kanske jag gör det, men det är inte så troligt.

7. Så nu är jag vrålhungrig. Har ett matteprov efter lovet samt engelskaprov och fotoupgiften skall vara klar och jag ska ha övat upp min franska. Lovet ser lovande ut....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0