smart chey!

På promenaden(!) på väg hem lyssnade jag på en dotter som pratade med sin far en bit.
Hon: De kläder jag köper nu kommer jag kanske inte använda på 1,2 eller 3 år. Samma sak med en glass, de kostar i och för sig bara 20kr. Men ändå.  Så om jag istället köper en kamera/objektiv/filter tjänar jag på det.

Hon pratade om filter, men.. vet inte riktigt va hon var ute efter. Gråfilter vare i alla fall.

Men aa, de där var smart, har aldrig riktigt tänkt på det sättet om jag får vara ärlig. Korkad? kanske.

Sen vill jag även påstå att mitt "pengarförbud" har jag lyckats med. Han inte köpt ett ända plagg sen det. tror jag. Jackan o så, men de räknas inte. Jag tänkte faktigst köpa lite kläder idag innan jag hörde deras prat. Men jag tror inte jag ska göra de nu va. Vill og spara pengar osv.
Dock måste jag köpa shorts. Jag dog i mina jeans på vägen hem. Bokstavligt talat.. Så de offrar jag en slant för.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0