min hemska morgon

Idag, ska ni få höra. Min h to the emska morgon.

blablabla

Rusar iväg till bussen igenom hur djup snö som helst. Svettig, varm, snö i skorna och 4 minuter på mig.

Kommer fram.

Bussen står tvärs över vägen och det står ''ej i trafik'' fuu tänker jag men går ändå in i båset för att skydda mig från den piskande vinden och den kalla snön.

Busschaffören kommer. Säger att alla bussar är avstängda. Fuu igen tänker jag.

Ringer mamma, hon säger jag ska gå till busshållsplatsen tvärs över där jag bor.

Jag går dit. I den iskalla kylan.

Sätter mig o väntar i kanske 10 min.

Hör mamma ropa att jag ska komma hem.

Går hem.

Bilen har fastnat i snön.

Jag, mamma&bror skottar, stampar, lägger kvistar och försöker knuffa upp bilen.

Efter ungefär en halvtimmes skottande av snö och slit med att försöka knuffa upp bilen ger vi upp.

Mamma går till dagis med min lillasyster, jag går in och rullar tummarna.

Dreglar.

Mamma kommer tillbaka och vi börjar gå.

Mot stationen.

Mamma viker sen av till sitt jobb och jag fortsätter denna långa resa.

Det tog mer eller mindre 40 minuter.

I snön.

När jag kommer fram till rotebro station så är flera tåg självklart inställda.

Jag får vänta i ca en timme.

Ståendes.

I ett kallt rum med massa andra fula människor.

Hungrig.

När tåget väl kommer får jag stå upp hela vägen.

I en vagn fylld av äckliga barn.

FML

/José


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0