J'aime le ski

Jag och min far ser lite på sporten. Skidåkning.
Han sa: de skulle nog vara kul o åka så där va?
jag: aa.

sen kom jag på att tänka på en sak.

Jag: du gjorde ju de en gång... Du vet, när du van mot alla barnen.
Han: Men de va ju de vuxna ja tävlade emot.
Jag: Men du tog vinsten ifrån barnen.

Min envisa pappa var med i en skidtävling för ganska många år sedan.
Jag, brorsan eller de andra vi var med, ville inte vara med.
Så han anmälde sig och sen fick han köra.

De tävlande var:
Barn i  5-10 års åldern. 
+ fyra pappor med honom. 

De kosstade pengar för varje åk. Men han gav aldrig upp.
Han låg i ledning hela tiden, men så fort en av gubbarna blev snabbare en honom var han snabbt uppe på backen igen. Han vann och priset var en rosa tröja med reklam för en skidskola på. "Grattis Pappa!!"
Haha. Vi var där med två andra familjer och det är fortfarande inte bortglömt.

HAHA <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0