de sociala hänger vid fridhemsplan...

Jag satt så snällt o vänta på tuben vi fridhemsplan.
Då va de en gumma som hade köpt mat.
Hon såg på mig och sedan började hon prata.

Gumman: Uammaläu?
Jag: va? vad sa du?
Gumman: hu gammal ä duuuo?
Jag: eeh.. hum.. sjuton.
Gumman: du hjobbaah?
Jag: nej.
Gumman: Du tjäna pengaah?
Jag: nä.
Gumman: Va hu göaaah?
Jag: Jag går i skolan
Gumman: gymnasium?
Jag: aa.
Gumman: Vad ska du bli?
Jag: Jag går i fotolinje.. Så kanske fotograf...
Gumman: ah.

Sen gick hon tillbaka o fortsatte med vad hon gjorde innan.
Och straks där efter kom tåget. En trevlig liten pratsam. (Gu va dryg jag verkar vara. Men nej, jag har en snäll ton i min röst. naaw tänker alla. ehehhe.)

Men dä va inte första gången någon gumma/tant gick fram o prata mä mig.
Förra gången var senast i helgen. Det var också vid fridhemsplan.
Ser jag så pratvänlig ut? I så fall. Tack!

Kommentarer
Postat av: Mallan

Det är la bara för att du ser så jävla glad ut hela tiden. Klart att du är pratvänlig då!

2011-02-23 @ 16:53:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0