Två veckor med Lowis

Jagheterlowisnue. Jag berättar kortfattat om vad som hänt. Bussresan dit: 27 timmars resa. Då vi fick punka och väntade i tre timmar på en parkeringsplatts efter ett nytt hjul. TS: Det var sjuuuukt stort. Tre gånger om dagen satt alla i samma "rum" och sjöng, dansade samt lyssnade på prat. Ungefär 3500 personer var på platts. varav 250 svenskar. Offenburg: Är en sjukt fin stad. Allt är billigt, mat som kläder. Vi på TS var med i ett världsrekård med "världens längsta kaffebord". På 600 meter. Bussresan till Göteborg: Tog kanske 20 timmar, då en polisbil stoppade oss och vi var tvugna att underhålla oss på en annan parkeringsplatts i kanske två timmar. Göteborg: Min moster hämntade mig på platts. Åkte hem till dem, duschade av mig och så. Fick se min kusin innan han flyttar till Mariestad för att gå på ett gymnasium där. Fick även se min kusin karin. Segling: God mat varenda dag. Mye regn på natten, fint solken om dagen (med undantag för vissa dagar). Ena dagen lossnade gummibåten från snöret - några trevliga själar plockade upp den. Vi fick tillbaka den MEN, hör och häpna, gick på grund... Försökte komma bort där ifrån i kanske en halvtimma lyckades inte. En trevlig man med motorbåt hjälpte oss loss. Jag föll över bord ena dagen när vi var "parkerade", så vi åkte inte runt lyckligtvis. Men allt gick bra. Se på mig, jag mår bra. De var väl ungefär de som hände, iallafall de som är intresant att lyssna på. Sammanfattning: Två otroligt händelserika veckor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0