Delar med mig av en dröm.

Jag drömde en udda men bra dröm inatt.

Jag och två andra. Kommer inte ihåg vilka det andra var.
Vi var i rymden på någon rund eller platt grej.
När vi kom dit fanns det en röd mantel, en ful mask och ett äpple.
Med hjälp av manteln och masken kunde man flyga.
Men en av de andra behövde inte manteln fö att kunna flyga, De räckte bara att kasta ut äpplet för honom/henne. Vi kastade ut äpplet för att kunna hämnta den. Alla var tvungna att hämnta den en gång. De två andra klarade det galant. Medans jag inte fick kontroll över fygningen. Jag andades fel eller något, kanske kastade jag äpplet fel. Så varje gång jag provade föll jag direkt. Men en av dem lyckades rädda mig varje gång. Sen när jag var som mest berädd och trodde att jag skulle klara det. Kom min pappa in i rummet och fråga "är ni vakna" (vårat land är litet).
Så jag fick aldrig drömma klart. Synd om mig.


Jag har haft så konstiga drömmar på siståne. Igår och idag  drömde jag även någonting i skoan. Konstiga saker hände. Idag drömmde jag även att mina kusiner var här. Inget märkligt alls. De kommer imorgorn.

Förr drömde jag aldrig, nu är det flera per natt. Jag vet inte om jag gillar det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0