min brorsa sa lite oseriöst

bror - prata inte med några fremlingar bara.

(jag) lowis - okej ...

brur - (okej han sa inget mer)

*jag gick ut*.

*En gubbe stod och prata i telefon samt stirrade på mig*

Gubben - hej,,

Jag: hej *sa jag ängsligt*

*jag gick ner i tuben*

*jag gick upp igen*

*och ner en ytterligare gång, då kortet inte funkade*

jag - eehh.

Gubbe i tunnelbanespärren - den har redan gått en gång, du kan inte göra så förhastat.

Jag: aa, men jag gick ner förut sen gick jag upp och nu ska jag ner igen. (på samma minut)

han - aha.

*jag gick ner*

* i perongen stod några tyffa grabbar*

* de glodde på mig*

*jag gick förbi*

*jag gick förbi en man*

*mannen busvislade efter mig*


jag tänker - vad R det för fel på denna värld.
jag som bara var på väg till en biograf.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0