fakta

  • "h + a = haha - det ordinära skrattet, används när man tycker något är genuint roligt.
  • h + e = hehe - lite mer åt småskratthållet, används som svar på något som är halvkul.
  • h + i = hihi - används gärna när man ska imitera ett barn eller onödigt barnsliga människor. Tjejskratt?
  • h + o = hoho - tomteskrattet! Också det fryntliga skrattet som äldre tjocka herrar använder samtidigt som de slår sig själva på låren. "...som flickan sa, hoho."
  • h + u = huhu - jag vet inte hur utbrett det är men jag använder det när jag nyss berättat eller förklarat något underfundigt. Kan också ses som lite av ett överklasskratt, dock inte i skrift.
  • h + å = håhå - inte riktigt ett skratt, men används i uttrycket håhå jaja, alltså efterföljande, eller som ett svar på, något som man liksom inte kan göra så mycket åt. "Nu är Anderssonskans Kalle i rackartygen igen, håhå jaja."
  • h + ä = hähä - det lite mer elaka skrattet, används gärna av skurkar i tecknade filmer. "Nu har jag fångat Gammelsmurfen, hähä."
  • h + ö = höhö - det outbildade skrattet. "Så'ru lökarna på den bruden, höhö."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0